lauantai 16. huhtikuuta 2011

Kesän ensimmäiset mansikat

Tänään meillä syötiin kesän ensimmäiset mansikat :P Eihän noi ulkomaan tulokkaat suomalaisille pärjää, mutta paremman puutteessa ajaa asian. Tämän jälkeen kesä tuntuu olevan taas hieman lähempänä :)

Mansikat ja pitaija saivat makeutta ihanasta kinuskikastikkeesta

Mansikoiden kaveriksi pilkoin pitaijaa. Tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua. Pitaija, pitaya, pitahaya, lohikäärmehedelmä, pylväskaktus..ainakin kaikilla näillä nimillä hauskan näköinen pinkki hedelmä tunnetaan. Suomeen tuodut pitaijat eivät kyllä nekään vedä vertoja esimerkiksi Aasiassa tarjottaviin versioihin, jotka on ihanan makeita ja maukkaita. Maku on selvästi laimeampi. Mutta kunhan antaa hedelmän kypsyä kunnolla, niin oikein hyvää se mun mielestä täällä kotosuomessakin on :)

PS. Äiti yllätti tänään ja nyt noita hauskoja teekuppeja löytyy meiltä sitten jo useampi kappale :) Kiitos vielä kerran kivasta ylläristä! Kupit pääsi heti käyttöön, kuten kuvasta näkee.. :)

5 kommenttia:

  1. En tiiä ootko kuullu tälläsest kirjasta, mut oli nyt pakko tulla sulle hehkuttamaan :D Ostin just mun kaverille synttärilahjaks Lara La Fountain - Passion for food -kirjan. Se on ihan oikeesti MAAILMAN PARAS kokkauskirja!! Siin on ihan kaikkea; jälkkäreitä, tosi monipuolisisa lämpimiä ruokia, ja jopa cocktaileja ja hampurilaisia! :D Se kirja on aivan uskomattoman hieno sisältä, ihania värejä, fontteja ja kuvia. Jopa Laran koira poseeraa joillain sivuilla :D! Siit löytyy ihan jokaiselle jotain, vaihtelevasti yksinkertasempia ja välillä taas haastavampia ruokia. Oon aivan varma että KUN sä hankit tän kirjan käsiis ni rakastut siihen!;))

    VastaaPoista
  2. Hahaa, tunnet selvästi mun maun :D Mä oon jo monet kerrat ihastellut ja hypistellyt tota kirjaa kirjakaupassa..mutta en oo ainakaan vielä raaskinut sitä ostaa :) Mutta luulen että nyt tän sun hehkutuksen jälkeen kyseinen kirja on hyvinkin nopeesti mulla..oon suunnitellut sen hankintaa jo niiin (=liian) pitkään :D

    VastaaPoista
  3. Hahaa, I knew it! :D pelkästää ne cheesecake pirtelöt sun muut kuulosti ja näytti NIIN hyviltä! :D En oo itekkää ehtiny viel paljoo tutustuu siihen mut oon jo vakuuttunu et se on paras! Ootan niin et päästään kaverin kans kokkailee jotain siitä kirjasta. Joo, liian pitkään oot miettiny :DD Ei se oo ees kovin kallis nii nyt kauppaan vaan!;)

    VastaaPoista
  4. Joo, pakko se on nyt hommata :) Cheesecake pirtelö, kuulostaa lupaavalta, nam :P

    VastaaPoista
  5. Noniin, laitoin nyt kirjan Adlibriksestä tilaukseen..en voinut enää vastustaa :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...